/Files/images/metodik.png

/Files/images/metodichna_robota.jpg

/Files/images/мета методичної роботи.jpg

/Files/images/Алгоритм меточної роботи.jpg

/Files/images/іннов форми методроботи.jpg

МЕТОДИЧНА РОБОТА В ЗАКЛАДІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

Методична робота в нашому дитячому садочку – це комплексний процес, у ході якого здійснюється практичне навчання педагогічних працівників ефективним формам і методам роботи з дітьми. Методична робота з педагогічними кадрами проводиться на високому рівні, використовуються різноманітні форми роботи з вихователями з метою підвищення їх педагогічної майстерності.

Правило кожного педагога — з перших хвилин перебування дитини в закладі дошкільної освіти оточити її увагою, теплом, цінувати її уподобання, прагнення.

В основі педпроцесу – особистісно-орієнтована модель. Впровадження в практику Освітньої програми для дітей від 2 до 7 років "Дитина" створює простір для розвитку індивідуальних здібностей, інтересів дитини. Увага і повага до дитини, турбота про її розвиток. здібності, особистісні якості, нахили – найважливіше у роботі нашого дошкільного закладу.

ЗАВДАННЯ МЕТОДИЧНОЇ СЛУЖБИ

- організація роботи щодо впровадження Освітньої програми для дітей від 2 до 7 років "Дитина", програми розвитку дітей старшого дошкільного віку "Впевнений старт", Державного стандарту дошкільної освіти в Україні - Базового компоненту дошкільної освіти і парціальних за вибором програм;

- розробка рекомендацій по створенню предметно - ігрового середовища за всіма видами дитячої дільності;

- узагальнення перспективного досвіду педагогів;

- надання методичної допомоги працівникам дошкільного закладу

Методична робота

Актуальність проблеми якості дошкільноїосвіти зростає з кожним днем. Сучасні вимоги, які висуває суспільство до освіти, набувають небаченої мінливості та динамізму. Для працівників дошкільних закладів пріоритетним є завдання побудувати свою роботу так, щоб вона не тільки відповідала запитам суспільства, а й забезпечувала збереження самоцінності, неповторності дошкільного періоду дитинства (згідно основних напрямків Базового компонента дошкільної освіти в Україні).

В умовах соціальних реформ високий рівень загальної та фахової педагогічної освіти в цілому не вирішує просвітніх проблем, адже перед системою освіти одним із найважливіших завдань постає підвищення ефективності та якості методичної роботи.

Однією з умов управління якістю освіти є оптимізація педагогічного процесу, що здійснюється в результаті роботи з таких напрямів:

  • оновлення змісту дошкільної освіти;
  • активізація творчого потенціалу педагогічних працівників;
  • організація дієвого освітнього простору і середовища.

Діяльність дошкільного закладу в інноваційному режимі обумовлює систематичне вдосконалення змісту і методів освіти дошкільників; підвищення кваліфікації працівників, організацію психолого-педагогічної освіти батьків. Поняття «якість дошкільної освіти» з позиції кожного суб’єкта освітнього процесу трактується по-різному. Для педагогів – це позитивна оцінка їхньої діяльності керівником ЗДО, батьками; успішне виконання освітньої програми всіма дітьми; оптимальний добір методів і прийомів роботи з дітьми; підтримка інтересу дітей до процесу будь-якої діяльності, успішний їхній розвиток; збереження і зміцнення здоров’я кожної дитини; раціональне використання часу дітей і вихователя, забезпеченість педагогічного процесу всіма необхідними методичними рекомендаціями і системою планування.

МЕТОДИЧНА РОБОТА

в закладі дошкільної освіти відповідає наступним правилам:

  • організована нестандартно, яскраво, жваво, цікаво, з урахуванням індивідуальних запитів і можливостей педагогів;
  • приносить вихователям відчутну практичну допомогу, тобто має безпосередній вихід;
  • позначається на рівні підготовленості вихованців;
  • задовольняє духовні, естетичні, моральні та інші запити педагога;
  • постійно користується увагою адміністрації: стимулюється, контролюється, враховується при підбитті підсумків;
  • створює умови для виникнення людських контактів і творчого спілкування з колегами, об’єднує спрямованістю до загальної мети.

Пріоритети розвитку методичної роботи є:

  • варіативне інформування педагогів про досягнення психолого-педагогічної науки та практики, про нові вимоги до фахівця;
  • диференційоване навчання й розвиток педагогічних кадрів, підвищення їх кваліфікації;
  • активне формування інноваційного потенціалу, професійної мотивації;
  • формування, виявлення, вивчення та впровадження найбільш цінного перспективного досвіду педагогічної діяльності;
  • підготовка методичного забезпечення для здійснення освітнього процесу;
  • формування готовності до професійного самовдосконалення.
  • Мета методичної роботи:

Удосконалення системи безперервної освітипедагогічних кадрів, вивчення та розвиток педагогічної компетентності кожного педагога; стимулювання творчого потенціалу водночас із формуванням навичок самостійного аналізу власної педагогічної діяльності, організація моніторингу якості освіти відповідно до Державних стандартів, запровадження компетентнісно-орієнтованого підходу до навчально-виховного процесу.

Напрямки методичної роботи:

  • підвищення соціально-психологічної культури педкадрів;
  • удосконалення педагогічної майстерності;
  • сприяння в опануванні світової та національної, мовної й побутової культури;
  • розвиток спеціальних умінь і навичок.

Головними завданнями діяльності методичної роботи ЗДО є:

-підвищення соціально-психологічної культури педагогічних працівників;

-вдосконалення педагогічної майстерності та сприяння особистісному професійному зростанню педагогів;

-сприяння в опануванні світовою,національною, побутовою культурою.

-підтримка ділового тонусу педагогів;

-стимулювання розвитку ініціативи, творчості, пошуку;

-створення умов для праці в режимі розвитку, в напрямку опанування новими методами, прийомами, засобами, технологіями, системою навчання та виховання

-оптимізація системи мотивації педагогів до підвищення фахової майстерності та узагальнення власного педагогічного досвіду.

Принципи методичної роботи:

  • педагогічна співпраця з педагогами.
  • робота в режимі довіри, доброзичливості.
  • творча атмосфера, стимулювання творчої активності.
  • принцип допоміжно-регулювального контролю.
  • надання вихователю права вибору.
  • системність методичних заходів.
  • принцип «Я-повідомлення» у спілкуванні.
  • систематична допомога.
  • випереджуючий характер методичної роботи.

Зміст методичної роботи реалізується через такі форми роботи:

Колективні:

  • інструктивно-методичні наради;
  • педагогічні ради;
  • педагогічні читання;
  • теоретичні семінари;
  • семінари-практикуми;
  • колективні перегляди освітнього процесу.

Групові:

  • методичні об'єднання вихователів дошкільних груп;
  • робота творчих груп;
  • консультації

Індивідуальні:

  • наставництво;
  • самоосвіта;
  • взаємовідвідування;
  • робота над проблемними питаннями;
  • атестація.

Результат методичної роботи:

Становлення індивідуальної авторської, якісної системи педагогічної діяльності, коли кожний педагог охоплений увагою методиста, разом з ним моделює, планує діяльність, одержує позитивні результати.

Методична робота – це спеціальний комплекс взаємопов'язаних практичних заходів, спрямованих на розвиток творчого потенціалу педагогів, їх безперервну та професійно-методичну освіту, яка зорієнтована в кінцевому результаті на підвищення рівня освіченості, розвинутості і вихованості.

Рішенню цієї проблеми в значній мірі сприяє формування творчого, компетентного педагога. Практика свідчить, що для формування творчої особистості вихователя потрібно не менше десяти років. А щоб реально керувати й контролювати, допомагати підвищенню педагогічної компетентності, методист має сам поповнювати інформаційну та організаційну базу методичної справи, постійно самовдосконалюватися.

Роль методичної служби дошкільного закладу збільшується в сучасних умовах у зв'язку з необхідністю раціонально і оперативно використовувати нові методи, прийоми і форми навчання та виховання. Серед педагогічних інновацій надається перевага особистісно орієнтованим технологіям, а саме:

  • технології організації самостійної роботи (портфоліо),
  • інформаційним технологіям;
  • комп'ютерним технологіям консультування.

Складається цікава практика методичного навчання, що передбачає активну участь слухачів: творчі групи, школи передового педагогічного досвіду, семінари-практикуми, педагогічні мости, школи молодого вихователя, тренінги. Керувати методичною роботою в педагогічному колективі – це означає нести велику відповідальність, адже головне завдання методиста – допомагати педагогам розвивати мистецтво виховання, вселяти віру в себе. Кожного року до закладу дошкільного приходять молоді спеціалісти без певного досвіду, тому однією з пріоритетних форм роботи з кадрами є «Школа молодого педагога». Участь у засіданнях школи сприяє розширенню знань молодих спеціалістів щодо професійної майстерності сучасного педагога-практика, підвищенню професійного рівня, забезпеченню професійного інтересу до роботи з дошкільниками.

Сьогодні для педагога, особливо молодого, важливо не лише осмислити та засвоїти інформацію, а й оволодіти способами її практичного застосування для прийняття правильних рішень. Тому наша молодь полюбляє заняття, де ставиться проблема, виникає конкретна ситуація, яку треба розв'язати (проблемна лекція, ігрове моделювання); активізують свої особисті знання і вміння під час проведення практичних занять у формі ділової гри, намагаються чітко і послідовно виконати завдання, навчаються прогнозувати віддалений результат. Корисним є проведення навчальних дискусій (семінар-дискусія, семінар-колоквіум), в межах конкретного предметного розділу, теми.

Одним з основних завдань методичної служби є надання допомоги педагогам у формуванні й удосконаленні навичок самоосвітньої діяльності, що передбачає такі види роботи як:

  • систематичне консультування з питань організації самоосвіти; допомога педагогу у визначенні різних позицій (сильних та слабких) з метою подолання труднощів;
  • постійне інформування про новий передовий педагогічний досвід; підготовка й надання методичних рекомендацій щодо актуальних проблем теорії і практики.

Рівень кваліфікації та педагогічної майстерності у кожного педагога свій, тому кожен самостійно обирає форму методичної роботи, засіб удосконалення педагогічної техніки і технології.

З метою забезпечення реалізації самоосвітньої роботи розроблено таку форму систематизації матеріалів якпортфоліо самоосвітньої діяльності, яке є своєрідним інформаційним методичним банком педагога, тож воно має такі розділи:

  • І блок – Персональний портрет
  • ІІ блок – Індивідуальна освітня карта
  • ІІІ блок – Мої досягнення
  • ІV блок – Робочі матеріали

Крім того, кожним педагогом нашого закладу ведеться Щоденник з питань підвищення кваліфікації, який включає в себе самоосвітню роботу з наступних питань:

  • підвищення фахового рівня;
  • підвищення рівня знань з педагогіки та психології, загальнокультурного рівня;
  • робота з інструктивно-нормативними документами;
  • література;
  • словник термінів.

В першому розділі вихователь представляє резюме – своєрідну візитку, своє творче кредо, обирає власний символ, напрямок, визначає педагогічні орієнтири.

Без результатів діагностування, різного роду тестування, анкетування неможливо в повній мірі спланувати власну самоосвітню діяльність, визначити методичну проблему, над якою працюватиме педагог, відповідно підібрати літературу, з якою він працюватиме, в тому числі з термінами, яких надзвичайно багато з'являється в сучасних умовах, і якими педагог має не тільки володіти, а й вміло оперувати, озброюючись знаннями сучасної науки і практики.

Під час місячника педагогічної майстерності проводиться конкурс «Сторінками портфоліо», один із етапів якого – захист портфоліо з питань самоосвітньої роботи, адже його створення підсилює практичний досвід, наукову обізнаність, розвиває індивідуальну творчість. Така своєрідна інновація в методичній роботі та організації самоосвіти сприяє самопрогнозуванню, самооцінці, самокорекції, самоконтролю та самоаналізу, а також задоволенню інтересів педагогів у постійному підвищенні їх професійного рівня.

Найбільш ефективними формами підвищення фахової майстерності вважаємосамоосвіту,навчання на курсах підвищення кваліфікації, колективні перегляди занять і окремих форм роботи. Безперечно, лише системний підхід дає можливість чітко визначити проблему, проаналізувати ситуацію, знайти можливі рішення, скоригувати і проаналізувати свої дії, працювати з випередженням, на перспективу.

Найвищим показником професійної компетентності педагогів, нашого дитячого садочка вважаємо сформованість в них потреби в самовдосконаленні без спонукання «зверху».

Кiлькiсть переглядiв: 1221